דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הטריפ הנבואי של אלדד יניב 

מאת    [ 16/05/2010 ]

מילים במאמר: 543   [ נצפה 2430 פעמים ]

הטריפ הנבואי של אלדד יניב  /  נמרוד נוי

16/5/2010

לפני מספר חודשים נפגשתי עם אלדד יניב. הפגישה התקיימה בשכונת מגוריו בקפה הסמוך לביתו. ביקשתי להיפגש עימו לאחר שקראתי את חוברת  'השמאל הלאומי', שהכין יחד עם שמואל הספרי ואשר התפרסמה באתר 'יאללה קדימה', ולאחר שהוזמן למפגש פעילים של מפלגת קדימה בירושלים. רציתי לתהות על קנקנו של האיש. חשבתי שאמצא איש אשכולות רחב אופקים וגם מי שעומד עם שתי רגליו על קרקע המציאות. חשבתי גם להציג בפניו את היוזמה שהחילותי בה להקמת 'חזית אזרחית' שתדחוף את המערכת הפוליטית אל עבר החלת שינויים נדרשים לנוכח חולשתה של זו בדורנו.

מהר מאוד התברר לי שהאיש נמצא תחת טריפ אדיר שהנה הנה הוא אוחז בידיו את מפתח הגאולה. הוא שידר לי נוכחות נבואית מצד אחד ומשהו מהתנהלות של חניך בתנועת נוער. הכיבוש הכיבוש ועוד פעם הכיבוש, ואי אפשר היה להוציא ממנו שום תובנה מושכלת יותר על הדברים. שום ניסיון שלי להציג בפניו מציאות מורכבת לא צלח בידי. האיש כבר רוכב על הסוס הלבן, דן דגידן, ואיש לא יעצרו. טענתי בפניו שנושא השטחים למעשה כבר נסגר מזמן עם קבלת עקרון 'שתי המדינות לשני העמים' ואימוצו על יד מרבית הציבור במדינה. הדברים קיבלו גם תהודה בין לאומית בעקבות מפגש קיימפ דוויד האחרון בעת ממשלו של ביל קלינטון, בו הציע אהוד ברק לערפת כמעט את כל מה שניתן לתת כולל הסדר בירושליים ועקרון ההתכנסות לגושי התיישבות.

טענתי בפניו שבראייה אסטרטגית אי אפשר ככה סתם בוקר אחד לקום ולצאת מן השטחים. זה לא נכון מבחינת תפיסת הדברים על ידי הערבים וראינו כולנו מה קרה בעזה, וגם אינני רואה שניתן ואפשרי מבחינה לאומית להוביל מהלך גדול ועצום של פינוי מתנחלים בקרבנו, עוד לפני שמתגבש כאן הסכם שלום משמעותי ומתפתחת מציאות גיאופוליטית חדשה המאפשרת את היתכנותו של ההסכם והיותו בר קיימה.

בזאת למעשה הסתיימה פגישתנו שהייתה מאוד מפתיעה לגבי ונשאה אופי הזויי עד מאוד. לא לכך ציפיתי מאלדד יניב כשביקשתי להפגש עימו. ידעתי שהוא היה מקורב לאהוד ברק ומילא תפקיד בכיר בסביבתו וככך חשבתי למצוא איש פרגמתי ומציאותי יותר. לי, על כל פנים, יש כלל ברזל אחד שמלווה אותי בחיים הציבוריים: להתרחק ככל האפשר מאנשים שמעמידים את הכל על עקרון מנצח אחד. להתרחק מאנשים שתחושה של נביאות מלווה אותם ושכל החוכמה מצוייה בידם.

קראתי פעם ספר מרתק על תורת האישיות שכתב פרופסור גיורא שוהם בשם 'מרד יצירה והתגלות'. נטיית לב כמו זו שאיתרתי אצל אלדד יניב מתוארת על ידו כהלך רוח 'טנטלי'. אנשים בעלי מרכיב טנטלי חזק באישיותם שואפים לחזור אל הרחם ולהתמזג עם הכוליות של האיין. טיפוסים שכאלה מתמודדים עם המציאות על דרך ההתגלות, כשהביטוי המודרני שלה הוא לרומם את עצמנו בשרוכי הנעלים של אידאולוגיות וערכים.

במיוחד חשוב לי לומר דברים אלה בפני הצעירים שלנו בקדימה, שבאופן טבעי נטיית ליבם יותר ערכית ואידאולוגית. חשוב שנבין שבעת הזאת מהות הקשיים המלווים אותנו, והכרוכים בנו ולא באחרים, יסודה נעוץ בדרכי התנהלותינו ולא בשאיפות הערכיות הנשגבות שלנו. בחזקת נדע ונשכיל להתנהל באופן איכותי יותר, גם התוצאות שנקבל תהיינה משמעותיות יותר ועימן נוכל גם לטפל נכון וטוב יותר במרכיבים הערכיים של חיינו.

אנו בקדימה מאמצים את הלך הרוח ה'סזיפי', שמשמעותו עיגון על התהליך והתמודדות עם המציאות על דרך היצירה, וזה מה שעושה את כל ההבדל. בכך, אנו מחזירים עטרה ליושנה ולומדים פרק חשוב ביותר מהאבות המיסדים של המדינה בראשותו של דוד בן גוריון, שהקימו כאן 'חברה פותרת בעיות' בעלת מאפיינים סזיפיים חזקים, וזהו סוד הצלחתם הגדולה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב